tisdag, mars 21, 2006

Vårens musik

Det är vår nu.
Sägs det.
Vi har vår här var har ni eran? hö-hö-hö-hö

Hö. Jag vill ta ett djupt andetag och känna hödoft. Visserligen skulle jag nysa lite men det är det värt. Sommar och hö nu genast, snälla snälla.

Dags för lite musik. Eller Muzzikk som min gamla tyska företagsekonomi-lärare sade. Günhter, lever han? Han var både märklig och underhållande. Musik, ja jag har läst igenom en lista på vårens skivsläpp. Jag ser att det kommer plattor med Agnes och Peter Harrysson. Det vore väl en spännande duett. Kan någon sjunga? Jo, Agnes har en fin sångröst jag vet. Har Peter? Kanske inte, men han försöker ju.

Såg inte Sven-Bertil Taube lite irriterad ut i det där slottprogrammet i julas när Peter Harryson meddelade att han minsann skulle tolka Evert Taube på flera, flera skivor?

Vidare i listan. Emma Nordenstam! syster till Stina?

Här följer nu min säkert jätteointressanta topp-10 lista över vårens skivsläpp.

1.Bodies Without Organs - Halcyon days
2.Massive Attack - Collection
3.Lasse Winnerbäck - Efter nattens bränder
4.Eric Gadd - Eric Gadd
5.Kajsa Grytt - Brott & straff
6.Catatonia - Platinum collection
7.Chicago - XXX
8.Prince - 3121
9.Cassandra Wilson - Thunderbird
10.Totta & Wiehe - Dylan

Det var väl några spännande plattor, eller hur?

Jag skulle också kunna göra en lista på 10 skivor jag absolut inte vill höra något av men..idag är jag på gott humör och låter det vara.

En fråga bara; vad i hela friden är Snook?

Till sist. BWO hade nog vunnit hela Eurovision med sin europavänliga låt.

Ständigt denna häggande Carola.

Inga kommentarer: