torsdag, maj 21, 2009

You scratched my car

Haha, det är så skojigt med sånt där spam. Man får härligt personliga e-brev med rubriker som "Personligen till dig" eller "Du vann miljonvinsten!!!" Det senaste i raden som dök in i min mejlbox hade rubriken "You scratched my car" Usch då, bäst att försvinna ner under ytan och gömma sig eller skapa ett nytt konto för e-brev möjligen. Jag har trots allt haft samma i styft tio år utöver de jag har för skolan och för radion.

På tal om brev fick jag ett från LIU. Nu måste jag bestämma mig hur hösten ska se ut. Jag vet fortfarande ingenting, känner mig sugen på att fortsätta jobba..ska nog höra mig för om studieuppehållet går att förlänga för det vore tråkigt att ta beslut om avbrott om suget skulle komma vad det lider..men annars har jag nog inget val. Karriär och pengar betyder egentligen väldigt lite.

Det slog mig just - AJE! - att det är tio år sedan vi tog studenten. Herregud 10 år! Är jag så gammal redan? Nä det är nog bara inbillning men i helgen blir det säkerligen en och annan anektot från dom lyckliga, lyckliga, lyckliga - olyckliga åren..

Mannen i den vita hatten - 10 år senare.......

Inga kommentarer: