fredag, maj 01, 2009

Välkommen du sköna

Vi hälsar sköna maj välkommen. Visserligen har det nästan rådit sommarväder de senaste dagarna men nu är våren officiellt här. Över 20 grader om dagarna gör att man glider omkring utan jackor men möts av frostskador när solen gått ner.

Den senaste tiden har IFK Norrköping skakats om igen. Det är en härlig soppa just nu där klubbens ekonomi tydligen inte har sköts av vare sig Joakim von Anka eller Guld-Ivar Flinthjärta.

En f.d ledamot i styrelsen uttalade sig i lokaltidningen häromdagen.

-Jag vill inte ha någonting med IFK Norrköping att göra längre.

Det är tyvärr många som känner så. Det är en stad som har lessnat och tröttnat på IFK nu. Blott 2700 åskådare i senaste hemmamatchen intygar det.

Nej, jag ska sluta skriva om IFK. Nu är sköna maj här och då vill jag vara glad och glad är jag inte så länge jag grubblar över en klubb som jag en gång var stolt över att ha i mitt hjärta.

Igår fick jag oväntat besök. En förvirrad person ringde på min dörr, när jag öppnade sa han kort och gott "Fel!" Ja, han hade ringt på fel dörr. Så kan det vara.

Ringde gjorde det även på min mobil. Glatt svarade jag "YES!" i tron att det inte var någon stackars person från Boxer som undrade ifall jag egentligen var jag. Hon ville sälja ett programkort och en box som tydligen var av märket ultrasupermegabradeluxe. Jag tackade nej.

Kubb. Man skulle spela kubb. Det var längesen.

Istället för att gå ut och ta någon i brasan hade jag en halvkväll med Youtube. Hur klarade vi oss egentligen innan detta fenomen? Resultatet av min nostalgikväll ser ni här nedan. Det är bara att konstatera att det finns många låtar som jag hade glömt att jag mindes.

Ack ljuva 90-tal.
I synnerhet 1991.

Inga kommentarer: