måndag, maj 11, 2009

Once Upon A Girl


Det här är vad som dominerat mina öron under den senaste tidens tågresor mellan Linkeboda och Norrping, nämligen Once Upon A Girl som egentligen heter Sarah Nilsson och ja sen är det en hel drös andra medlemmar också som jag inte tänker rabbla upp.


Denna musik finns ännu inte på skiva, däremot finns en rad låtar på Myspace.

Det här är glad musik, kan man tro. Texterna talar kanske om något annat men det är trallvänlig gladpop. Något som egentligen för mig personligen bara fungerar under sommarhalvåret så det är väl tur vi är där nu..

Jag skrev ett litet inlägg om detta för ett tag sen. Sarahs röst är väldigt speciell och påminner om något, något väldigt bra. Jag kan bara inte komma på vad det liknar men lite i samma spår som Miss Li och Maia H är det.

Svängigt, trallvänligt och en röst som jag vill höra mer av. Jag vill ta min mp3-spelare och gå ut i en park och brista ut i ett la-la-la-la-la-la-la-la-la-la-la-la!

Fast då skulle ju folk tro att jag fått spader men det är skönt att min Thåström-ångest släppt sitt grepp om min själ, ja ett litet uns i alla fall..

Bästa spår: Paperdoll

5 kommentarer:

Robert sa...

Jag frågar mig om namnet bara är ett sammanträffande. Vad tror du?

Dennis sa...

Haha det kan man undra :o)

The Girl sa...

Dennis! Nu gjorde du "The Girl" väldigt, väldigt glad! Det är såna som du som hjälper ny musik att komma ut i världen. Maila onceuponagirl@live.se om du har lust att få info om när bla första skivan kommer. Tusen tack!! Sarah

Pär Berglund sa...

Kan bara hålla med dig. Blev också så glad i höstas att jag skrev ett blogginlägg. Där finns låtar till din mp3-spelare: http://meadowmusic.se/blog/?p=441
Du är bra Sarah!

Dennis sa...

Jag har bara en sak att säga om såväl Sarahs musik som din blogg Pär; Kanonbra!