söndag, maj 10, 2009

Dreams will keep me young

Söndag den 26:e, norr om Säffle?

Nix. 10 maj är det idag och jag befinner mig fortfarande söder om Säffle, som jag brukar.

Efter en lugn helg för en gångs skull den senaste tiden känner jag mig redo för en ny vecka.

Helt absurt är det att jag trots all skit runt och i IFK Norrköping den här våren så är jag sugen på match på måndag mot Vasalund. Visst är jag en jubelidiot?

Ja, annars har det väl inte hänt så mycket, men eftersom ni arma stackare så gärna vill veta vad som händer i mitt så kallade liv kände jag pressen att förmedla vad som inte har hänt och inte bara spruta ut massa galla om olika skivor, vilket jag tänker fortsätta med!

Vad har då inte hänt? Jo, jag har äntligen skrubbat bort dom där fläckarna i kylskåpet från en cola-burk som exploderade sommaren 2006. Kylen är alltså ren! Vänta nu, har det hänt eller har det inte hänt? Jadu.

Jag såg en rätt behaglig film About a boy som handlade om en 38-årig slacker som konstaterade inför sina oförstående närmaste att han var helnöjd med att leva för dagen och inte längtade ett skvatt efter familjeliv.

Det gör inte jag heller. Inte ens för fem öre även om kanske vissa av mina närmaste tycker att det börjar bli dags men skräddarn säger bestämt nej för tillfället. Jag tycker fortfarande att det verkar rätt ointressant även om jag faktiskt fyller 29 om en månad. Kanske är jag också fortfarande en pojke som i filmen. Jo, så är det säkert. Att växa upp verkar ju vara ofantligt trist..

Veckans irritationsmoment: All fotboll & människor på snabbköpet som inte tycker man behöver sätta sin kundkorg i stapeln efter att man lagt upp varorna på bandet i kassan. People, people!!

Inga kommentarer: