måndag, maj 04, 2009

Heja Snoka..eller skäm inte ut er bara

Det är lite komiskt det här med fotboll och fotboll.
I lördags bevittnade vi en sagolik match i denna fantastiska genre mellan Real Madrid och Barcelona. 2-6. Hur i helvete kan man vinna med 6-2 på bortaplan och mot RM? Det är ju egentligen bara att lämna över CL-bucklan och strunta i dom här matcherna som stundar. Visst hade Madrid inget vidare mittfält eller försvar denna kväll men ändå.

Måndagskvällen erbjuder mig sedan att för en kostnad av 100 riksdaler titta på IFK Norrköpings match mot Sirius. Hm. Frågan är om jag för hundra pix ska bjuda mig själv på ännu mer bedrövelse. Fan tro't.

Sen väntar då Arsenal-United i morgon kväll. Vi kan slå ut United om allt stämmer. Vi kommer med största sannolikhet leda med 2-0 bara för att United ska göra 2-1 i 89:e.

Fast det verkar inte spela någon större roll om Barcelona ska spela som dom gör för närvarande.

Nästa säsong däremot. Jag ser i spåkulan att Arsenal kommer vara riktigt bra igen. Med två välbehövliga förstärkningar i backlinje och på mittfält blir vi kungar igen. Förutsättningen för detta är givetvis att 0 spelare lämnar i förskingringen i sommar men nästa säsong, jag tror den kommer bli riktigt, riktigt bra.

Det känns skönt att se det framför mig när nu I-F-K verkar bjuda på ännu en pajassäsong.

Jag börjar tröttna.

Inga kommentarer: