måndag, maj 18, 2009

Dom bara glodde kaninögda raktfram

Jag stod i fönstret i ett hus vid havet
Jag såg henne komma genom trädgården där
Jag tror inte hon visste, att jag såg eller hörde
Men jag såg och jag hörde hur hon sjöng...
Tyst för sig själv

Kärlek är för dom
Dom som har tur
Kärlek är för dom
Dom som har tur
Kärlek är för dom
Kärlek är för dom...kärlek är för dom

Jag körde neråt mot den gyllene staden
Jag frågade flickorna som stod längs vägen
Dom bara stirra ner i marken och sa:
Min herre, ni...ni vet ingenting...
Ni vet ingenting

Kärlek är för dom

I kvarteret bakom stationen
Jag frågade poeterna som satt där på rad
Dom bara glodde, kaninögda, rakt fram
Till slut, till slut sa en av dom...
Vad kan vi om sånt

Kärlek är för dom..

/
Joakim Thåström



Den här versionen finns på singelsläppet.
Dubbelt så lång som originalet vilket betyder dubbelt så mycket av det goda..
Hm.
Dessutom kommer Anna Ternheims fram röst mycket bättre.
Fint.

Inga kommentarer: