torsdag, maj 14, 2009

Målarrock

Dålig start på dagen. Jag skulle flytta på datorbordet eftersom jag får mitt hem invaderat av målare - igen, som ska måla fönstren - igen. Denna flytt orsakade att den gamla fina lampan krossades i tusen bitar. Blähhglägg.

Jo, det ska målas igen trots att fönstren målades om förra sommaren! Begriper någon detta? Vet hyresbolaget ens var och när dom anlitar målarfirmor? Verkar inte så. Irriterande är det och mest för att jag flyttat datorn så att jag nu sitter med utsikt över torget vilket kan vara trevligt om det inte vore så att affischen med Kristofer Arvhage är vad jag ser hela tiden nu. Jag får dra igen persiennerna igen tror jag.

Huxflux blev jag också medlem i Hyresgästföreningen. Igår kom det en pratkvarn och övertygade mig att bli medlem för 75 spänn i månaden. Okej, det kanske det är värt om man kan bidra på något sätt att hindra dom planerade monsterhyrorna.

Nu ska jag bege mig ut på stan i jakt på något klädsamt inför helgens begivenheter - och efter en ny lampa...

Inga kommentarer: