tisdag, maj 19, 2009

ÅFF-IFK 0-2

Jaja, jag får väl skriva nåt även när det hopplösa laget äntligen lyckades vinna.
2-0 vinsten i östgötaderbyt beskådades i tv-soffan, långt ifrån den nervositet som infunnits sig på plats på den där vallen genom åren.

Det var första östgötaderbyt jag missade på plats sedan IFK trillade ner i Superettan första gången. IFK har aldrig förlorat i modern tid på Kopparvallen i seriesammanhang. Varför spelar de inte mot Bruket jämnt?

Nåväl, nu kan man väl plocka fram citat som "Även en blind höna" eller "En svala gör ingen sommar" för ska sanningen fram var det bara lite bonnröta som gav de här 3 poängen. Jag ser ingen ljusning i horizonten. På torsdag blir det en ny motgång och rösterna (de få som fortfarande lever på hoppet) höjs om ett tränarbyte.

Mäh! Du skulle ju ta ett uppehåll från IFK vrålar du ju nu.
Jo men jag kände mig illa tvungen att nämna en seger i den här misären så du, kära läsare inte tror att jag bara gottar mig i bitterhet och cynism.

...

Inga kommentarer: