söndag, maj 10, 2009

Tang Kai - Fly away from this place

Svenska Tang Kai är Jenny Tang Kai och Mikael Fyrek och detta är inte alls nytt men jag tyckte att jag skulle skriva ett inlägg om denna EP Fly away from this place. Duon har på Apegenine Records gett ut detta som beskrivs som en triphop-electronica! Mycket ljuvligt bra.

Jennys röst regerar på ett par av spåren medan andra är skönt instrumentala och episka.

Tang Kai har senare gett ut ytterligare en EP vid namn Evangelion men detta håller jag som det gnistrande bästa. Tyvärr har det varit tyst från Tang Kai efter detta och min väntan på att få ett album i handen är kanske hopplösa men tills vidare briljerar Fly away from this place

..och du kan höra alltsammans om du orkar klicka just här.

Och efter det kan du upptäcka massor med fri musik i dessa ipred-tider. Upptäck exempelvis två av mina favoriter Webbedhand eller Camomille Music.

Bästa spår: Light of the new moon

Inga kommentarer: