söndag, december 30, 2007

Årets låtar 2007

SVISCH POFF FULLUPUMP

Här är listan på dom låtar som betytt mest för mig från det snart avverkade året:

1.Sällskapet - Järnstaden
2.Sophie Zelmani - Shades
3.Lars Winnerbäck & Miss Li - Om du lämnade mig nu
4.Eldkvarn - Blues för Bodil Malmsten
5.Kent - Ensammast i Sverige
6.Anna Järvinen - Götgatan
7.Fläskkvartteten med Joakim Thåström - T.K.K.
8.Joanna Newsom - Cosmia
9.Karin Ström - Stillbild
10.Hans Appelqvist - Tänk att himlens alla stjärnor
11.Mauro Scocco - Bara en drink till
12.Joni Mitchell - Shine
13.Kent - Columbus
14.Captain Quack - Adagio for a space cadet
15.K.O.S - Annas femtielva brev
16.Säkert! - Vi kommer att dö samtidigt
17.Marie Lindberg - Trying to recall
18.Björk - I see who you are
19.Vägskäl - These woods were my home
20.Oh Laura - Release me
21.Brandi Shearer - Lullabies
22.Sällskapet - ...den dan
23.Lasse Lindh - Varje litet steg
24.Sofia Talvik - Blåa linjen hem
25.Transient - Sun shining in my window
26.Lucrezia Perez - Like being home
27.Hans Appelqvist - Du min naima
28.Muxu - Hishiko
29.Swati - 2 o clock in the morning
30.Sofia Jannok - Liekkas [warm]

Det var det.
Vi hörs nåt annat år.

1 kommentar:

Robert sa...

du får kommentarer på portugisiska du ser jag, o jag förtod vad som stod skrivet också. Trevligt att mindre komersiella grupper som K.O.S finns med på din lista