lördag, december 15, 2007

Rakt ut i natten

Jag sitter här och skriver rätt ut i natten. Right in the night var en 90-tals hit med Jam & Spoon. 90-talet när allt skulle vara remix kom Right In The Night Flamenc-O-Matic Fairytale Remix. En låt jag hade på en skiva en gång i tiden. Nu är skivan bortflugen. Jag undrar vart.

Jag tänker att så här dags vill jag sända radio. Rätt ut i natten. Nattradio är något speciellt. Istället sitter jag och skriver om kulturell identitet. Skrämmande vilket liv. Man kanske skulle ta studieuppehåll. Fast till våren blir det audio igen så då kanske det vänder. Som om det inte vore nog med videoproduktion och uppsats över jul så har jag en omtenta att skriva. Hallelujah var hellajbans. (Fast egentligen är det ju bara att sätta sig med skiten och göra det, det är bara
det att det är själva sättandets som är problemet, ungefär som att ta sig ur sängen när väckarklockan ringer på morgonen, det är kruxet att lämna den goa sängvärmen som jag alltid måste gå en boxningsmatch med varje morgon)
-------------------------------------------------------------------
På söndag är det en stor fotbollsdag i England. Liverpool-United samt Arsenal-Chelski. Arsenal kommer förhoppningsvis till spel med nästan starkast möjliga lag då flera skadade spelare ska testas på matchdagen. Med lite tur kan Hleb, Fabregas & Flamini vara tebax och mala sönder Romans väloljade maskin.
--------------------------------------------------------------------
Hur har ni det i julklappshysterin? Jag handlar mina via nätet så långt det går för tid att springa på stan har jag sannerligen inte. Möjligtvis blir det ett panikartat springande runt den 23:e.
--------------------------------------------------------------------
Nu lämnar jag in. Ska skriva det sista. I morgon är en annan dag, jag kanske är ett annat jag någon helt annanstans.

Mors.

Inga kommentarer: