söndag, december 02, 2007

Bra EM-lottning

Idag lottades grupperna till sommarens fotbolls-EM. Blågult fick en ganska okey lottning i Spanien, Grekland & Ryssland. Jag tycker att den här lottningen är bättre än om Blågult hade ställts mot Österrike, Rumänien och Polen. Då hade Sverige fått förhandstipset och det slipper man lite nu. Svenska lag presterar alltid bättre när man kan slå ur underläge och slipper press.

Under lottningen idag saknade jag England. Det är faktiskt lite ledsamt att dom inte finns med. Kravallpolisen i Schweiz/Österrike håller inte med.

------------------------------------------------------------------------------
Brynäs-SSK 10-2.
???
Ishockey är en oberäknelig idrott som inte kan analyseras.
Till och med Ove Molin gör mål igen.
Fotboll är mer lättanalyserat.
Som 2-1 igår på Villa Park.
Eller inte. Men två målchanser räckte trots att Villa spelade nattskjortan av Gunners i 2:a halvlek men 3 poäng som kommer att betyda mycket. Dom här decembermatcherna kommer avgöra otroligt mycket hur det kommer att gå. En bra start således. Men kanske är jag ensam Gooner om att vilja se Mad Jens i målet igen. Manuel känns inte som säkerheten själv när inläggen haglar.

---------------------------------------------------------------------------------
Visst borde jag göra det. Kasta mig hänsynslöst ut i ingenstans, snubbla på tusende vägar i oändlighetens klorofyllgräns, och riskera att falla ner i botten av oceanen.

Man måste våga för att vinna. Man måste chansa ibland.
Men jag kan behöva en flytväst för att inte sjunka.
I det här spelet har jag aldrig lärt mig simma, sällan hållt mig över ytan.
Dom flesta gånger har jag slutat drunknad.
Tror väl ändå inte att jag ror detta i land.

och inte kan jag rimma på ytan.

lytan

kajytan.

snytan.

ica i rytan.

äh.

1 kommentar:

Robert sa...

Du vet väl att det bara finns en sak att göra? Man måste kasta sig ut för risken finns att man förlorar mer på att inte kasta sig ut. Och det kan vara ganska underbart att falla och vem vet, kanske står det nån där nere som tar emot.