lördag, december 01, 2007

Wake up and smell the coffee

Vakna och lukta på kaffet.

Sniff sniff.

Nej, det luktar inget speciellt. Bara gamla trista Gevalia. Det finns gott om ställen där man kan få tag mer spännande kaffe-sorter i den här stan. I synnerhet hos tjejen i den stora gallerian. Jag har tänkt göra ett besök där flera gånger. Instant-kaffet blir trist i längden.

Men det får duga.

Idag blev det plötsligt december. En månad av jul. Utanför regnar det som om det vore oktober. Därför drar jag igen persiennerna igen och sätter mig istället och ser på den brittiska dunderserien Cold feet. Ett nytt beroende på min himmel. Den gick i televisionen för några år sedan. Nu hittade den till min dvd-spelare.

Samtidigt införskaffade jag den nionde och sista säsongen av Seinfeld som släpptes i veckan. Nu är samlingen komplett. Det var trevligt att se hela gänget samlat vid det runda bordet och prata minnen i extramaterialet. Nu får dom ta och spela in säsong 10 tycker jag. Vad hände efter fängelset? Gänget själva spekulerade i att dom skulle samlas på the coffee shop och gemensamt utbrista:

That was brutal!

Varför gick jag upp så här tidigt egentligen. Vad ska jag nu göra resten av da'n?

Inga kommentarer: