lördag, december 22, 2007

Årets skivor

Så vare dax - för heta vax!
Eh, låter som nåt Clabbe sa redan 1980 i Rakt över disc.
Nåja, här kommer min högst personliga ranking över årets skivor 2007.


This is the shit:

1.Sällskapet - Sällskapet
2.Kent - Tillbaka till samtiden
3.Karin Ström - En saga om en sten
4.Eldkvarn - Svart blogg
5.Mauro Scocco - Ljudet av tiden som gått
6.Sophie Zelmani - Memory loves you
7.Björk - Volta
8.Säkert! - Säkert!
9.Joni Mitchell - Shine
10.Hans Appelqvist - Naima (kom sent 2006)
11.Lars Winnerbäck - Daugava
12.Vägskäl - This could've been the beginning of something great
13.Anna Järvinen - Jag fick feeling
14.Eva Dahlgren - Petroleum & tång
15.Sofia Jannok - White
16.Lasse Lindh - Jag tyckte jag var glad
17.Transient - Quitiest EP
18.Trills - Citrus drop
19.Hans Appelqvist - Sifantin & mörkret
20.Peter Lemarc - Kärlek i tystnades tid
21.Ström - Pausfågeln remixad
22.Various Artists - A tribute to Joni Mitchell
23.Muxu - Show us your weak side
24.Orup - Faktiskt
25.Per Gessle - En händig man

Min ranking över årets bästa låtar kommer nån gång före nyår.
Tills dess.
God jul alla snälla barn!

Inga kommentarer: