torsdag, december 20, 2007

Julstress och fläskfärs

Julstress och fläskfärs.
Allt i en nymarinerad brevpress.
Har ni julfeeeeeeeling?
Jag har en helt annan sån.
Jag fick feeling.
Anna Järvinen har gjort en av årets bästa svenska utgivna skivor. Hon finns med på denna bloggs 2007 the very best of compilation.

Det kommer senare. Något för er stackare att se fram emot.

Att gå i stadens gallerior dessa dagar är en annan press.
En kalibrerad panikpärs.
Kors och tvärs.
Överallt.
Människor springer omkring som julgrisar.
Nöff nöff.
Och biter varandra i svansen.

Jag hade tusen ärenden på stan idag. På det där stället dom snart lägger ner där man kan betala
bortglömda räkningar är det ofta sorgliga typer. Människor på samhällets botten som inte får ut en hundralapp. I kön uttryckte en samhällets stackare klagomål på min väska.

SKARUINTEBYTAVÄSKA

Sa han och jag såg förvånat på honom medans han vinglade likt en ormbunke. Här tänkte jag säga något i stil med NU HAR NI LUKTAT FÖR LÅNGT NER I BURKARNA IGEN.
Jag lät bli. Jag är ju en snäll person.

Nu är det snart jul. Juleljusen rinna. Kanske brinna.
Jag kan inte sluta rimma.

Johanna Newsom borde släppa en ny skiva.
Men kolla upp henne på juuutuub. Hon ser så liten ut där hon sitter med det stora instrumentet. Polar music award någon?
Eller kanske Molar. Målar. Hon sjunger så färgerna exploderar. Ys kom 2006. Jag hörde den 2007. Kan den vara med på årets skivlista?

Nu är det kokta fläsket stekt igen.

Inga kommentarer: