måndag, januari 01, 2007

Välkommen till 2007

Hjärtinnerligen välkommen till 2007. Nu sopar vi det gamla under mattan och blickar framåt mot en ljusning som kan vara svår.

Detta år fyller jag 27. Det är nästan gammalt. Jag som nyss var 21. Det är ju inte klokt.

2006 var ett år då man som sportälskare fick nästan allt man kunde begära. Det var ett galet OS i Turin med hockeyguldet som sprakande avslutning. Sedan kom sommaren och Fotbolls-VM. Nu gick det inte så bra för blågult och själva VM-turneringen var väl ingen höjdare egentligen men VM är ju ändå VM. Som grädden på moset hade vi sedan Friidrotts-EM i Göteborg.

2007 bjuder inte några stora mästerskap som får åtminstone mig att jubla lite inombords. Vi har förstås fortfarande 15 (ja faktist 16 i år) matcher med IFK på Parken att se fram emot? Jo, det får vi göra.

Men 2007 är det istället musikälskaren i mig som jublar. Det släpps skivor med många av mina favoriter. Jag har nämnt det tidigare här tror jag men Kent, Mauro & Sophie under samma är är gigantiskt.

I väntan på dessa släpp hittar jag ständigt musik ute i gyttjebrottningens cybervärld där den helt lagliga nedladdningen bjuder på många nya fynd. Jag tvingas undvara myspace i väntan på en ny maskin men jag använder mig istället av http://music.download.com och http://www.ubu.com/sound där dom gamla kistorna med guld och myrra döljs.

Dock inte Malmberg.

Myrra alltså.

Sedan finns driljoner olika nätetiketter att upptäcka. Jag tipsar om ComfortStand (dessvärre inga nya utgivningar längre), Häpna, Komplott, Webbedhandrecords och så finns musik att upptäcka som du senare kan inhandla på Dotshop

22 dagar att förbereda årets första Centrifug. I första programmet är jag ganska övertygad om att jag kommer släppa fram Paddy McAloons 22-minutare. Det är en bra start på det nya året.

Historien över livet.

2 kommentarer:

Robert sa...

Den stora frågan kvarstår dock, när får man höra KOS i Centrifug?

Dennis sa...

Det behöver inte dröja så länge. Bara latmaskarna i KOS kan producera nåt hörbart snart.