fredag, december 29, 2006

Fredagen före lördag

"De mest värdelösa känslor som kan existera är SKULD till det förflutna och ORO inför framtiden. Sånt leder bara till handlingsförlamning.
Acceptera det som du inte kan påverka, ha mod att förändra det du KAN påverka. Konsten ligger i att se skillnaden"


Orden är Tommy Sandlinds. Hockeyprofessorn som gick ur tiden alldeles förtidigt. Textraderna är hämtade ur Tommys bok "Ett spel för livet" som jag lästmånga gånger. Jag tror inte det finns så många tänkare inom hockeyn,Tommy var en av dom stora, nog den störste jämte Tichonov kanske och dessa ord sade han till sina spelare inför den tredje finalmatchen mot Luleå 1993.

Luleå hade 2-0 i matcher men Brynäs vann match 3 och sedan även match 4och match 5 och tog guldet. Jag tror jag ska skicka boken i present till IFK Norrköping, det behöver dom.

På Aftonbladet ska man rösta på Premier Leagues hetaste spelare just nu. Henrik Larsson är ett röstningsalternativ. Varför glömde dom mig? Jag harju spelat lika många minuter i Premier League som Larsson.

Mötte Malin Baryard på stan. Så liten hon är.

I julklappssäcken från tomten fick jag bland annat nya plattan med Orup.
Den är verkligen Orupklassisk. Hans popdängor känns igen på 34,5 mils avstånd.
Jag vet inte om jag tycker att den är bra eller inte än. Jag återkommer kanske i ämnet.

En av den här årstidens höjdpunkter är Musikbyråns lista över årets bästa skivor, jag gjorde en alldeles egen här för leden - kika lite längre ner.

På byråns lista känner man (om man har tur) igen 3,7 % av skivorna. Dom ger en ofta fina skivtips men liksom förra året känns hypningen av vissa sakerlite väl..eller? Kan någon tycka att det där är bra, och det, och det? tänkerjag tyst för mig själv i soffan. Mycket hiphop som vanligt. Och indiepop. Det tycks vara grejjen.

Det så mycket andra grejjer.

Det borde dom berätta mer om.

Myspace funkar inte på min klenod till dator. Varje gång jag tryckerin orden myspace.com säger datorn NÄHÄÄ DÖÖ!! och kraschar. Ska skaffa en bärbar. Har sagt det minst 311 gånger både till mig självoch andra.

Nu har biljetterna till Sophie Zelmani på flygeln i mars släppts. Måste införskaffa en sådan nu genast och direkt.

Jag har massor andra tankar men jag ska samla dom lite.

Vi hörs nog igen.

Inga kommentarer: