onsdag, januari 24, 2007

Glada dagar

Glada dagar. Det var väl det han sjöng om, Jacob Hellman i slutet på 80-talet.

Sådana har man ju bland. Idag är en glad dag.

Det är en sån dag när solen skiner och det är vår i luften trots att snösörjan ligger och sörjer på gatorna och det är nollgradigt. Men ändå, känslan av vår har jag inom mig idag. Dagar när allting känns så lätt, det känns som hela världen ler mot dig. Nåja, kanske inte alla men det är ett roligt talesätt och åtminstone halva världen ler nog mot mig idag.

Jag tror solen har en stor del i den här dagen. Det har varit många dagar utan sol nu så det är klart man blir glad.

Kanske är det något särskilt eller någon särskild som får mig på extra bra humör idag.

I morgon kanske jag heter Dysterkvist i efternamn igen. Vem vet.

Vad jag vet är att jag nu efter morgonens föreläsning måste sätta igång och plugga.

Spellistan för gårdagens Centrifug ligger nu ute. Du hittar den här.

Jag har just varit och inhandlat nya skor förresten och betalat mina räkningar.

Det kanske är därför jag är särskilt glad.

För skorna alltså.

Inga kommentarer: