tisdag, januari 09, 2007

Junidrömmar

I radion sjunger Lundell om junikvällar.
Jag längtar efter dom.
Oerhört.

Hösten har gått ovanligt fort, antagligen för attjag haft ovanligt mycket att stå i. Hoppas att "vintern"fortsätter i samma stil. Jag vill ta på mig mina sommarsandaler och gå ut i min sommarstad igen. Juniljuset som är så speciellt längtar jag ofantligt mycket efter, extra mycket så här års och jag blir alltid fylld av lite vemod redan i juli när ljuset blir mörkare.

Ser på 24NT, ett inslag från första träningen för året med IFK Norrköping. Intervju med Blomma. Han såg taggad ut och han berättade om hur skönt det var att spela bredvid Sama igen och att det är bra med flera i laget som vill styra och ställa. Det finns ett gäng med åtminstone stort hjärta kommande säsong, inte baraBlomma & Sama, här finns Nordbeck (som får tagga upp laget på bänken och på träningarna) och inte minst Thordarson.

Hoppas det tillkommer någon som kan spela fotboll också.

Okej, det var kanske i det sarkastiska laget men i och med att trion Gallo, Laitinen och Torin försvunnit saknar IFK idag spelare som kan avgöra en match med sin individuella skicklighet.
Låt oss då hoppas att laget IFK Norrköping kan kompensera upp den avsaknaden.

Dagens rykte - FLORRE SKRIVER PÅ FÖR IFK - SNART

Trovärdigt? Kanske. Kanske inte.

Plötsligt, ett infall.

LÅTAR SOM HÅLLER MIG VAKEN OM NATTEN:

Paddy McAloon - I trawl the megahertz
Björk - Desired constellation
Kent - Chans
Scanner - Arc
Patrik Torsson - Kommunikationerna
Sade - Kiss of life
Sophie Zelmani - Precious burden

Låtar som verkligen betyder något.

För mig.

Jag lyssnar och plötsligt har natten passerat.
Låtarna inleder ofta mina drömmar.
Som just nu handlar om juni.

Befinner mig i något slags mentalt kaos för tillfället. Jag har aldrig varit killen som klarat av att ha flera bollar i luften. Just nu har jag många, inte bollar men skoluppgifter.

Suck.

Man skulle ha blivit fotbollsproffs istället.
Jag hade ju en vass vänsterfot och var en av få i laget som kunde passa och skjuta med båda fötterna.

Det ni.

Inga kommentarer: