torsdag, januari 04, 2007

Wake up and smell the coffee!

Sniff sniff. Nej det luktar inte kaffe. Det luktar någonting annat. I trappuppgången är det rök och i mitt kök luktar nyuppskuren kubb från min faster. Kubb är jul. Jag har fått julstämning bestämt. Något försenad. Bättre sent än aldrig.

Revy passerade julen snabbare än fantomens skugga. Svisch svisch sa det så var julgranenutkastad till någon av katterna i grannskapet att utforska.

Smetar in en bild från den avfyrade julen; min mor och jag själv intrasslade i årets julgransbelysningshärva.


Det låter som natt på en lastångare i Marcel Duchamps "Artsounds"
Den ska vi spela i Centrifug. Jag har tillbringat kvällen med att centrifugera Marcel tillsammans med massa andra tvivelaktiga typer. Jag är inte klar med just denna konstellation ännu. Lars Fredrikssons ambientiska musikstycke Espace interieur försöker jag klämma in eller kanske den där gruppen från Argentina. Entre Rios var det, just det. Dom ska med här tror jag och Öyvind Fahlströms Birds in Sweden. Det slutar alltid med att jag vill ha in allting hela tiden. Nej det här blev inte riktigt bra. Hans Appelqvists "Naimamelodin" måste ju in också och jag har ju redan nästan bestämt mig för Paddy den 23. 22 minuter lång. Hm. Tur att våren är lång men vi skulle ha mer sändningstid. Kanske kan jag fuska till oss fler timmar på nästa årsmöte.

Jag lyssnade på Patrik Torssons "Kolvätesserander" tidigare idag. Jag låg i badet och flöt iväg. Jag var bestämt på väg till norra kvarken i drömmarna. Nu tar drömmarna mig någon helt annanstans. Kanske. Jag lyssnar på Lasse Fredrikssons tidigare nämda Espace inerieur.

Det är inte fågelsång eller var det fugelsang?
Öyvind Fahlströms fågelimitationer får mig att tänka på Hemma Hos.
Crazy är ordet.

Nu ska jag sluta mumla och istället slumra.

Inga kommentarer: