torsdag, januari 04, 2007

Walle till Giffarna??

Man hittar mycket rolig läsning när man botaniserar i sin mejlbox. Jag hade över tusen sparade gamla mejl av sånt som inte är SPAM. Det är det mesta annars idag men jag slipper ju reklamutdelningen i den vanliga postgången. I min mejlbox läser jag gamla mejl från människor jag mejlväxlat med en gång i tiden. Det mesta är sparat. Främst för att jag inte orkat radera. Däremot är alla handskriva brev som jag hade en gång i tiden spårlöst borta. Vem har knyckt dom?

Jag skriver i presentationen av den här bloggen att jag ibland skriver om IFK Norrköping. Det ska jag göra nu:

En 20-årig reservmålvakt från Kalmar och ett långskott som skickat tränaren på spionresa till USA. Spännande?

Ehe..och i ryktesdyngan skriker dom mest desperata efter Dennis Östlundh eller varenda spelare som står utan kontrakt för den delen.

Hm.

Jag skriker hellre efter den här spelaren: http://www.fotbolldirekt.com/IndexNews.cfm?ID=21417

Detta kan väl inte vara sant, ändå. Det vore hemskt att se honom göra hattrick på Parken i det gästande laget.

Jag vidhåller att Imad Shhadeh fortfarande vore perfekt för IFK men nu är det nog försent.

Det slutar nog med 20-åringen från Kalmar och en ooooootrolig supertalang från Beaver Creek som strejkar efter halva säsongen samt att förstemålvakten "Nurre" visar sig vara precis den tvätthängare som jag befarar och som han tycktes vara i cupmatchen på Parken i somras när han släppte in fyra mål.

Jag hoppas att jag här fått in helt fel frekvens i min spåkula.

Men jag är skeptisk.

Inga kommentarer: