lördag, januari 06, 2007

Ny musik

Jag spenderade några timmar i gårnatt till att leta upp ny musik till kommande radiosändningar. Inte bara för det förresten, jag letar ständigt efter ny krispig musik. Jag hittade massor. Till exempel Guillaume Chatelaine, en urtypisk amerikansk soulsångare. Jag saknar dom där soulsångerna eller jag hör dom för sällan. Det är för mycket hippande och hoppande idag men Triphop! Där har vi nåt. Jag hittade en grupp som kallar sig för Sudaka. Finns det nån skiva med denna grupp där ute så skicka den till mig snarast.

Jag tänker inte räkna upp alltsammans jag kom över under nattens timmar men lite till nämner jag. Artisten Liz har gjort några samplingar med bl.a Billie Holliday. Is there any love hittar du här.

Artister som Mayu, Savvy, Anyma & Mus förgyller mina öron. Massor med örongodis som kommer höras i vårens Centrifug. Vi börjar f.ö igen den 23 januari. Håller som bäst på med några av mixarna till det programmet. En är klar, dom andra ändrar jag om i hela tiden. Det blir bl.a ett skönt lördagsnöje men nu har jag massor med ytterligare musik jag vill klämma in.

Ingrid Hedin exempelvis. Henne borde du höra. Jag ska tipsa om länken där jag fann hennes musik en annan gång.

Sudaka hörs i mina öron innan jag somnar. Sudaka från Los Angeles. Det är elektronisk-dub-ambient. Finns sådant? Jo det säger vi. Det här är bara underbart.

Musik är livet och jag lever verkligen upp när jag hittar ny musik att älska.

Sudaka.

Dom gjorde min dag.

Inga kommentarer: