tisdag, augusti 01, 2006

Tusen tankar 2.0

Ibland har jag tusen tankar. Över allt möjligt. Skallen är som en förvirrad galax som inte håller ordning tankarna eller sätter dom i ordningssamma förvaringsboxar. Nåväl, det är inte alltid såhär men ibland har tankarna ett världsmästerskap i min skalle.

Över saker. Över händelser. Över livet och mina drömmar. Om varför det inte blev så? Vad hände med alla mina barndomsdrömmar exempelvis? Jag blev aldrig kapten på Wasa Lejon eller Bruno Dahls ersättare. För det var mina två stora drömmar som barn. Göta Kanal och Wasa Lejon var mitt liv som 7-åring.

På sommaren.

På vintern tog Bruno Dahls snöplogande över. Jag begriper inte riktigt idag varför jag var så fascinerad över den där traktorn som rensade gatan från snö.

Vad drömmer jag om idag? Det är ofta små ting. Jag har inga stora värdsliga drömmar direkt. Men det är klart att drömmarna finns kvar där men dom ser lite annorlunda ut. Jag är nöjd så länge jag inte övertrasserar kontot och så länge jag slipper se Ernst på teve.

Om vintrarna drömmer jag bara om sommaren så vad drömmer jag egentligen om nu när sommaren är rätt över oss?

Antagligen om nästa sommar. Den ska bli ännu bättre.

Men den här var/är bra. Den bästa på länge.

På många sätt.

Inga kommentarer: