onsdag, augusti 02, 2006

Åska & Mauro

Det dånar och blixtrar här utanför. Det känns som höst. Är sommaren över nu? Kanske men lite för tidigt för den årliga höstdeppen tycker jag.

På tal om depp. Lyssnar på husguden Mauro. Det är få som är så sorgsna i Pop-Sverige och har så många historier om brustna hjärtan och förlorade kärlekar som han. Singeln "Efter henne" från Jimson-äventyren är en klassisk Mauro-sång.

"Jag har ett hål där hjärtat satt"
"Jag spelade bort min sista hand"
"Efter henne kommer ingenting"
"Efter henne kommer tomhet"
"Allt som jag inte sa som jag borde sagt"

Jag undrar om den inte är ännu deppigare än "En ensam man" som kom för några år sedan.

Jag kan gå igenom mina Mauro-plattor men jag har svårt att så här komma på nån låt som inte landar i olyckans landskap. Jag får fundera lite till. Du kan väl mejla om du kommer nån?

Inga kommentarer: