söndag, augusti 27, 2006

Pösighetsministern

Nu är Beck-filmen med Galne Gunvald slut för den här söndagen.
Jag tror jag kan dom allesammans utantill. Jag tittade inte. Mer än 3,2 minuter.
"Kartellen" är ganska tråkig vill jag minnas. Fast Gunvald är charmerande rosenarg.

Oj, den pågår visst fortfarande.

Visst ja, alla 48 reklamblock ska klämmas in också.

I SVT-studion satt en pösig statsminister. Val-debaclet är i full gång.

Nej men han satt verkligen pösigt. Riktigt pösigt.

Som jag gjorde i soffan efter kycklingsalladen.

Göran Gabrielsson är nog mer Göran Persson än Persson själv. Han borde få mer utrymme i valdebaclet. Gabrielsson alltså. Mer valhumor åt folket! Dvs oss. Alla. Du ska väl rösta? Vi har väl inget val.

Men varför har dom tagit in Niles från Frasier som utfrågare?

Studentlivet är bitvis hårt. Under nolle-perioden är det fullt ös. Undrar om själva studierna blir lika ösiga. Imorgon föreläsning klockan 10. Tur att den inte är tidigare. Jag behöver sova igen veckan känner jag. Jag måste också införskaffa dödsdyr kurslitteratur i morgon. Tur att pengarna har kommit.

Topplagen i Superettan tappade poäng ikväll. IFK har en jättechans att ta in halva försprånget i morgon. Känner jag IFK rätt innebär det ett fulländat praktfiasko uppe i Umeå i morgon, 0-3 i baken, minst!

Nåja.

Thåströms "Främling överallt" är sagolik.

Lyssnar på smakprov från Lisa Miskovskys nya skiva. Den finns på DN. Alltså smakproven. Som jag lyssnar på. Det kan du också göra. Jocke Berg har tillsammans med Lisa skrivit och producerat. Undrar om "Mary" handlar om samma som i Kents "M" Hm. "Nålens öga" var förövrigt rätt bra den med.

Lisa är en aktiv typ. Förutom att spela musik spelar hon hockey. Och åker snowboard. Jag känner mej väldigt inaktiv i jämförelse.

Jag tog ledigt från nolle-p i helgen. Jag tittade på "Folktoppen" hemma hos familjen. Skavråla blev givetvis framröstad som den bästa svenska kvinnliga artisten. Jag saknade Sophie, Anna & Stina. Fast Linköpings-Louise var med. Fyra tror jag.

Jag var besatt av listor en gång i tiden. Främst musiklistor. Jag följde Svensktoppen och jag följde Tracks och Listan med Annika. Jankell, hon gör Svensktoppen nu. Det hörde vi i förmiddags i köksradion.

Jag tänker inte göra listradio om jag ska sända studentradio. Jag vet ju vad jag vill göra. Undrar hur det ser ut med STIM och såna grejor. Men det får bli ett senare projekt. Nu vill jag mest komma in i studentlivet med allt vad den innebär.

Kommande vecka blir nog lika halvslapp som denna men sen sätter mediakurserna igång.

Nu känner jag mig som ett lobotomerat rugbylag.

Inga kommentarer: