måndag, juli 31, 2006

Trött

Det har varit en lång dag. Mycket vandrande i Stockholm. I butiker. På gator. Jag hittade ett par skivaffärer men inte den jag skrev om här igår. Bra utbud hade dom men jag hittade ingenting jag ville ha. Däremot hittade jag en schysst "tjocktröja" att ha till hösten. Eller det var ju Maria som "hittade" den. Bra med smakråd. Jag är värdelös på att handla kläder.

Det är lite tröttsamt att åka tåg. Jag var trött så trött på vägen hem men vaknade till liv på promenaden upp mot stan. Då klockan inte var så mycket insåg att jag kunde se andra halvlek mellan IFK-Assyriska om jag skyndade mig upp. Det gjorde jag och fick "planka in" Nåja, en sanning med viss modifikation, jag slapp betala inträde om jag hoppade över insläpps-grinden. Taget. Lite kroppsrörelse för att få se gratis fotboll tackar jag inte nej till.

IFK ledde med 1-0 när jag kom och höll distansen ut. Tröttheten slog dock till igen så jag var väl inte så engagerad under matchen. Tankarna flög iväg på annat också.

IFK kan vara på väg mot Allsvenskan. Åtminstone kval. Jag borde glädjas enormt men jag vet inte. Som sagt ikväll flyger tankarna runt i skallen på en del annat.

I skallen surrar också Thåström med Fläskkvartetten. "Varje gång du öppnar käften" Den är så där Thåströmjävlabra som bara Thåström kan va. Jag undrar vem den handlar om. Det skulle jag vilja veta.

Ikväll lägger jag mig tidigt.

Ögonen faller ihop.

Snart vandrar jag in i drömmen.

Vi ses.

Inga kommentarer: