torsdag, augusti 31, 2006

INGEN REKLAM TACK!

Jag har en, om än väldigt sliten klisterlapp på min dörr där det står Ingen reklam, Tack!

Borde inte detta gälla för politiska partier också? Idag fick jag massa skräp till pappersinsamlingen från tre olika partier. Ses inte detta som reklam? Okej, jag tänker inte köpa något parti men jag tänker inte rösta på något av dessa heller vilket dom försöker locka mig till. Om val-reklam är obligatoriskt vill jag hitta ett parti som val-lovar att ta bort detta.

Nåväl, dom måste väl få ut valsedlarna på nåt sätt men det vore skönt att slippa.

Och vilka urbota fåniga slogans dom har hittat på...

Val-fläsket blir allt intensivare och i media försöker dom hitta valda människor som trampar i klaveret.

Idag spelar IFK borta mot Kalmar i Svenska Cupen. IFK mot Blomma. Blomma kommer göra hattrick. Det är han värd. Läser i Norrköpingsblaskorna att han antagligen flyttar hem till Norrköping efter nästa säsong. Jajaja!, snälla låt Micke Dunderklumpfot vara borta från klubben då och att en vettig klubbdirektör, eller sportchef ger Blomma ett fett kontrakt. Som han behandlades av klubben efter 2004 gör mig fortfarande upprörd.

Ett mittfält med Blomma och Sama 2008. Snacka om rutin...

Fast om Micke Magi är kvar satsar han nog på okända brassar från ryssland som han har sett på video.

Inga kommentarer: