måndag, augusti 14, 2006

3-3..

Mäh..att aldrig IFK kan lära sig att stänga en match.

Ledning 3 gånger om mot Landskrona och likt förbannat bara en pinne.

Fast det var inte mer än rätt med tanke på det skitnödiga försvaret IFK hade.

Att detta kära IFK aldrig kan lära sig ett dugligt passningsspel är också högst anmärkningsvärt. Hela tiden söks den avgörande passen istället för att spela enkelt och flytta boll så att säga.

Men gör man 3-2 med 10 minuter kvar måste man stänga butiken..suck.

Det kändes som höst när jag gick hem. Mörkret kommer tidigt nu. För tidigt!

Usch, jag vill inte ha höst.

4 kommentarer:

Robert sa...

amen, november är ju bästa fotbolsmånaden. Solen har sjunkit ned bakom berget för länge sen, en smårå kyla kryper innanför skinner, regnet hänger i luften, man köper godis i korvkön = fotboll

Dennis sa...

Det är förvisso sant, det är en viss känsla över dom matcherna. Men när man väl står där, med godiset från korvkön då kommer jag alltid att tänka på blommas idiotfällning och ÖSK-svinets perfekta vänsterskruv i krysset i 90:e. Förresten tror jag sista matchen är redan 21 oktober & nåt kval blir det ju inte tal om...

Robert sa...

Hade jag varit bra på statistik skulle jag ha dragit till med nån vinst i slutminuten i klass med trelleborg 92 men nu är jag inte det. Kval kanske det inte blir. Men med ett antal goda nyförvärv (sama) går vi upp nästa år.

Dennis sa...

Hellas 1-0 mot HBK i 95:e från 1993 minns du väl?? Popcornpåsen sprack. Om inte IFK sin vana trogen byter ut en 7-8 spelare till nästa år så kanske det kan gå. Men en motiverad Sama bakom en motiverad Gallo skulle fixa innermittfältets trada en gång för alla!