torsdag, augusti 10, 2006

Om bråkande datorer & märkliga "experter"

Min dator lever nog inte så länge till. Den bråkar och fungerar inte som den borde. Den är ändå bara 3 år gammal. Nästan på dagen. Men nu verkar den snart hälsa hem. Jag vill ha en bärbar men har jag råd?

Sneglade häromkvällen på Friidrotts-EM. Carolina Klüft är överlägsen. Bäst i världen. Det duger tydligen inte åt SVT:s så kallade experter. "Hon borde byta gren" säger någon plötsligt. Kanske men hon tävlar ju också i längdhopp. Varför ska man sluta för att man är världsbäst, outstanding?? Det är som att säga till Roger Federer (oslagbar världsetta i tennis) att; Nä hörru Roger, du är för bra du borde nog börja med Badminton eller Squash istället.

Visst kan det vara lite småtrist att inte ha någon motståndare som kan slå en stundtals inbillar jag mig men jag tror nog det väger upp att om 100 år vara odödlig i historieböckerna.

Samma TV-kväll var Peter Jihde sådär klämkäck, nästan påträngande irriterande och experten som jag fullständigt tappat namnet på avslutade med lite "svindålig göteborgshumor" enligt egen utsag - Vad heter Eunice Barbers pappa? -Barbapappa!!

Ööhee??

Vem är hennes brorsa då? Barberaren i Sevilla???

Urk. Så dåligt. Så illa.

Förresten så rasade mitt CD-ställ så jag fick vackert plocka ut rasande skivor och ställa dem i ordning igen och PLÖTSLIGT HÄNDER DET. Där låg ju Ane Bruns "Spending time with Morgan"

Den ska jag lyssna på ikväll men också på Kjell. Ikväll. Undrar om jag ska stänga av datorn och lyssna på vanliga FM. Min dator behöver nog alla vila den kan få. Den är gammal och slö.

Som jag. Jag är hela 26. Fast på glasbanken får jag fortfarande visa leg ibland.

Positivt. Härligt.

Nu har jag varit hos frisör'n så dom gråa stråna försvann.

Helgen kan börja.

Inga kommentarer: