onsdag, augusti 01, 2007

Utrensning

Har tillbringat dagen vid Malttorpet.

Utrensning pågår då vi inte ska ha kvar det efter sommaren.

Jag har rensat till mig diverse saker. Bl.a ett antal tavlor.





Nu hänger konst med till exempel Harald Wiberg på mina väggar.

Tidningar ifrån förr hittades i utrensningen. Jag läste om IFK Norrköpings 2-1 seger på Råsunda mot AIK 1977. Jag hittade också serietidningar. Det ligger serietidningar lite överallt i stugan. Idag hittade jag ett praktexemplar ifrån 1978.




En gammal Åsa-Nisse hittade jag också.

Mitt i all utrensning grillades korv. Med bröd. Inte bröd med korv om du trodde det.

Jag vandrade runt i markerna som omger stugan. Jag blev plötsligt tio år igen när jag gick runt där. Nostalgin svämmade över.

Det här stället är fyllda med minnen och historier.

Inga kommentarer: