fredag, augusti 10, 2007

Tusen irrelevanta ord

Augustifest och yra råder.
Eller om det är att man blir yr av den.
Jag vet inte.

Det är ju ett ganska småtrevligt sätt att leva upp i tristessen och så lägligt att det är augustifest just den här månaden när sommaren hittat hem.

Det hade ju varit fånigt att ha augustifest i juni i vilket fall.

Eh.

Under augustifesten är man sällan hemma före midnatt därför har det inte gjort så mycket att mitt internet inte har fungerat så bra. Plötsligt färdades jag tillbaka till modem-tiden där man bara kunde surfa en kvart i taget men nu ska allt vara kirrat säger dom. Det blir nog bra. Jag tänker inte sitta online så mycket under helgen ändå. Eller, jo lite mycket kanske det blir ändå eftersom jag inte har svindyra Canal+ vill jag försöka få in Arsenals match på datorn, gärna utan störningar tack så jag kan följa alla målsumpningar.

Jag satt på Durken innan kvällens IFK-match. Jag bläddrade i en sportbladet där dom hade en symbolisk? bild på dom fyra giganterna i England. Ja det vet ni ju redan vilka det är. Denna bild var ett montage med Lampard,Rooney,Gerrard & Fabregas. Samtliga förutom Fabregas jublar på denna bild. Vad vill sportbladet säga? Ingen vid bordet trodde Arsenal skulle vinna något den här säsongen. Jag skulle behövt Willner som stöd. Jag tror visst Arsenal vinner något. Efter att man ligger 48 poäng efter Chelsea och förlorar kvalet till Champions League satsar man helhjärtat och vinner äntligen Carlington Cup!

Heh.

Kanske blir det så illa. Kanske inte. Halebale!


Dom fyra giganterna är alltså inte Scunthorpe, Oxford, Huddersfield eller Norwich.

Om du trodde detta.

Norwich förresten. Kan ha haft världshistoriens fulaste matchställ under Tipsextra-tiden.

Dom har inte Guiness på Durken. Det var inte bra.

Det hade dom däremot på Sjökrogen i måndags. Smaskig var den också.

Matchen ikväll mot Mjällby var en obegriplig historia. Tafatt IFK-spel i 25 minuter innan det smällde fyra gånger på elva minuter. IFK har en osannolik utdelning på sina målchanser den här säsongen. Det är som man får tillbaka allt, precis allt som gått emot under tidigare år av misär.

5-0 och IFK har snart gjort 50 mål och haf 50 poäng. Efter drygt halva serien.

I fjol tog man 54 poäng totalt.

Daniel Bamberg gjorde IFK:s 4000:e mål i historien när han gjorde 1-0 ikväll.

Grattis.

Eirik Dybendal kommenterade matchen i 24NT:

"vi ånger på som ni säger.."

Sablar vad grant hans frisparksmål var!

Men Bruno Santos filmningar är inte granna, aousch...ska han filma får han lära sig att falla vackert.

Har inte sett den filmen ännu men jag ska.

Inte Bruno Santos - the complete compilation of the brazilian star divings utan Falla vackert.

Alltså.


I morgon ska jag utforska vad marknadsstånden har att erbjuda här under augustifesten och i helgen kanske man skulle höra lite livemusik. Roxanne från Norrköping och Melody Club ska visst spela på lördag.

Nu ska jag verkligen sova så jag gör som Simon Omekanda gjorde och nickar till ett slag.

Inga kommentarer: