måndag, juli 30, 2007

Matchdag

Idag är det match igen. Det är intensiva dagar just nu och opassande nog är IFK inne i en formsvacka. Ljungskile ikväll och ÅFF nästa måndag. Jag ser mer fram emot nästa måndag. I kväll är jag bara sådär smått nervös. En förlust är inte hela världen tabellmässigt. För lagmoralen är det dock inte bra, hur skulle IFK som bara vunnit, vunnit och vunnit hantera 3 raka torskar?

Till ÅFF borta köpte jag min bussbiljett för en vecka sedan. Nu ryktas det om att dom redan är slut så det var ju tur att jag hade lite framförhållning för en gångs skull. Peking Fanz har meddelat Åtvidabergs FF att man räknar med 3 000 IFK-Fanz.

Oj, tänkte ÅFF och byggde ut bortaläktaren. Bra av ÅFF, det var knökat på den lilla sektionen vi hade förra året. 2003 och 2004 var den dock utbyggd men det lär bli mer ännu folk i år. Vinner ÅFF sin match den här omgången blir det östgötsk seriefinal. Den första sedan 70-talet.

-------------------------------------------------------------------------------

Jag tycker du borde leta upp en artist från dom brittiska öarna vid namn Jennifer Farley. Hennes röst har fångat mig. Fyra låtar finns för avlyssning på hennes Myspace.

Att vara ledig så här som jag är just nu i över två månader sätter sina spår. Jag tappar tid och rymd eller om det är rytm kanske. Jo, så är det nog. Man vänder på dygnet, sitter uppe på nätterna och ser Leila Lindholm baka scones samtidigt som man drunknar i hennes ögon.

--------------------------------------------------------------------------------

Camera Obscura tycker jag också du bör ge en chans. Dom är ifrån Skottland och finns på nätet.

http://www.camera-obscura.net/

På tal om nätet såg jag där Arsenal spela bländande fotboll. Det var som om Va-Va-Vavoooooom hade kommit tillbaka och jag inbillar mig att inte inte berodde på att Inter var fullständigt otränat. Passningsspelet är ju inte riktigt klokt hur vackert det är stundtals, tyvärr så verkar ledmotivet även denna säsong bli 'Missarna man minns'

----------------------------------------------------------------------------------

Jag var nere på stan i det fina vädret. Bokhandeln hade fått fnatt och reade ut 'Nästa år tar vi guld morsan' Från ett pris på 500 var den nu nere på under hundralappen. Jag slog till. Mankan Nilssons (Blir det nån andra vers eller??) texter är härliga.

-----------------------------------------------------------------------------------

Jag undrar om IFK har vågat bokat Tyska torget eller Värmekyrkan ännu?

Inga kommentarer: