söndag, augusti 12, 2007

Söndag - INTE norr om Säffle

Sitter ute i Ljungsbro och skriver ikväll.
Mitt internet hemma i Norrköping har säckat ihop totalt.
I lördags förmiddag kunde jag inte komma någonstans.
Får ringa bredbandsleverantör'n i veckan om det inte är bättre när jag återvänder.

Har under dagen sett 2½ fotbollsmatch. Arsenals match mot Fulham som man vann till slut men målsumparsyndromet från i fjol finns kvar. Dessutom har Wenger ännu inte tagit bort skottförbudet..det som var positivt var 3 poäng och att Lehmann nu redan gjort sin årliga tavla.

Nej, dagens match visade nog rätt bra var årets Gunners står. Man saknar stake i offensiven och är för valpiga i defensiven. Jag saknar tuffheten på mittfältet och jag saknar en riktig goalgetter. 4:e platsen blir nog tuff att bärga den här säsongen om inte Wenger öppnar plånboken för en gångs skull.

Såg även United-Reading. Dom röda djävlarna imponerade inte heller, det var en riktigt medioker match där framtiden ser ut att ha kommit ifatt Scholes. Lite sorgligt, jag har alltid älskat att hata Paul Scholes. Inte minst för köttsåret han gav Håkan Mild på Wembley 1998. Den sista halvan av matcherna jag såg utgjordes av Chelsea-Birmingham - Vilket mål Kapo! och nån halvtimme av BP-ÖSK, den sistnämda var inte dagens höjdpunkt men kul för BP att få spela i elljus...

Imorgon bänkar jag mig för Hammarby-Djurgården. Nästa år är IFK tillbaka i dom här sammanhangen och jag tänker älska varenda minut av det. I morgon blir det intressant att se hur klassen på ett toppmöte i allsvenskan anno 2007 är. Samtidigt spelar IFK bortamatch på Enavallen mot Enköping. Nästa år byter vi ut Enköping, Mjällby & Ljungskile - Enavallen, Strandvallen & Skarsjövallen mot IFK Göteborg, Malmö FF & Hammarby - Ullevi, Malmö Stadion & Söderstadion. Som vi har längtat och väntat.

Det regnar utanför. Som gjort för att lägga sig på madrassen, lyssna på skyfallet och fortsätta läsningen av Camilla Läckbergs Stenhuggaren.

Inga kommentarer: