måndag, augusti 20, 2007

Derbydag

Idag är det derbydag.
IFK mot Sylvia på Parken som ser ut att bli slutsåld (!)
Blir det över 15000 i en match mot Sylvia bör IFK överväga om man verkligen "bara" ska ta in 16000 på den nya Parken som ska stå klar i april för att välkomna publiklag som Bajen eller Skansen. Räcker 16000?

IFK mot Sylvia alltså. Jag tror faktiskt att det blir oväntat jämnt och spännande. Sylvia kan spela helt avslappnat och kommer gå till attack. Man har en del ganska snabba spelare som kan göra livet surt för Magnusson-Arvhage som inte är jordelivets snabbaste mittbackar.

Men IFK vinner, 2-1 blir det och publiksiffran landar nog på 14 387.

I helgen var det mycket fotboll framför datorn. City slog United där streamen var perfekt i en timma innan dom bestämde sig för att strema ett cykellopp istället. Blackburn-Arsenal såg jag hela matchen på en värdelös stream men man såg ju ändå bollen. Vad Jens Lehmann pysslar med vet jag inte, hjärnsläppet i premiären är oförklarigt men tavlan igår kan nog förklaras med att han sannolikt hade lånat ett par målvaktshandskar av Brad Friedel som uppenbarligen hade smörjt in dom med såpa den lömske amerikanen.

Eller så stod den gode tysken och tänkte på annat. Pensionspoäng kanske.

Wenger gnäller över att Blackburn spelade fult. Jo, sanna mina ord det var urtypisk brittisk fotboll. Arsenal har inte riktigt material att svara upp på benknäckar-taktik. Annat var det på Grahams tid!

På onsdag börjar visst skolan. Jag har inte ägnat plugget en tanke på två månader. Man kanske borde se över om man måste införskaffa nån jobbig kurslitteratur?

Annars tycker jag nu att du ska luta dig tillbaka och lyssna på Brandi Shearer. Hela hennes album går att lyssna på via hennes sajt men jag tycker framförallt du ska höra Lullabies som du kan ladda ner helt lagligt via denna länk.

Satt och surfade runt på myspace igår, måste säga att Winnerbäcks nya Om du lämnade mig nu är jävligt vacker och sången av Miss Li likaså. Lyssna själv.

Hon borde göra nåt på svenska förresten. Har inte hört så jättemycket av henne överhuvudtaget men jag tror att jag borde. Lär dock inte ha råd med några skivor på ett tag. Laptopen tog det mesta av semesterkassan och CSN lär väl inte ge mig några pengar sådär snart som jag uppfattar ordet snart.

Däremot kommer säsong 8 av Seinfeld på onsdag och det tar jag mig givetvis råd till om jag så måste panta burkar. Ser dessutom att säsong 6 av Frasier funnits ute sedan i maj! Varför har ingen sagt nåt?

Hrmpf.

Inga kommentarer: