onsdag, augusti 22, 2007

Slutsåld!?!

Idag, efter första föreläsningen efter sommaren som jag lyckades komma upp i tid till hade jag tänkt köpa säsong 8 av Seinfeld. I det där stora varuhuset med stort Å fanns den inte vilket jag insåg var tur eftersom dom har sådana speciella priser. NU TILL SPECIALPRIS! - ja dvs speciellt dyrt. Så istället tänkte jag beställa den från Cdon men där den hade lyckats bli slutsåld strax efter lunch. Ginza då?, undrar du. Kanske, säger jag men jag tycker dom har för långa leverenstider. Gör nog ett nytt försökt på det där varuhuset med specialpriser i morgon.

Boken vi ska läsa i kursen finns ingenstans. Utom på Adlibris men ska jag beställa därifrån måste jag gå till Handlar'n i city och hämta paketet. Vilken handlar'n då? Hm, eftersom jag inte orkar ta reda på var det ligger så beställer jag den nog på akademibokhandeln trots allt även om jag får vänta ett tag. Huvudsaken är att jag har den när jag ska skriva hemtentan som verkar bli skrämmande jobbig. Usch.

Om nån månad drar vi igång Centrifug igen. Jag har mixat dikter av Karin Boye ihop med en artist som kallar sig Captain Quack. Kalle Anka? Nej, det låter inte alls så. Dessutom ska jag spela oförståelig poesi från en skiva med dikter och ljudkonst från både Sverige och utlandet utgiven av Tidskriftsfabriken.

En av mina ljudkonstnärs-favoriter är Patrik Torsson. Hans Kolväteserander har jag hyllat både i studentradion och här på denna dyngplats på nätet. Nu är han på gång med nytt. I slutet av hösten kommer preliminärt det nya. Provsmaka själv här.

Till sist:

Någon som luras eller är Josefine Öqvist 14 år på riktigt?

Inga kommentarer: