fredag, oktober 24, 2008

Sophie värmde min själ

Foto: Sophie-Zelmani.com

Här kommer då en något längre beskrivning av upplevelsen i tisdags då jag beskådade Sophie Zelmani på Cirkus i Stockholm.

Dagen började och slutade med tåg. Väl framme i ett regnigt Stockholm började jag vandra genom gamla stan som ter sig lite charmigare sommartid. Jag hittade till Tintin-butiken i någon gränd. Min lycka var kort då butiken hade stängt. Genom fönstret kunde jag se stora och små Tintin-prylar. En gigantisk Haddock och miniatyrer av Dupontarna.

Nåväl, ner mot kajen och Djurgårdsfärjan där jag filosoferade över Karons kråkor och Åke Hodells evighetsverk innan jag kom över till Djurgården där det värmdes upp med ett par stöl mitt emot Cirkus. Väl där sprang folk omkull varandra. Exempelvis Peter Jihde som såg så butter som bara man kan göra bara när man bytt från Sportspegeln till Idol.

Det ringde in (det gjorde faktiskt det!) och efter lite knö var jag på plats. Förbandet Caro & El Club Ciol bjöd på sköna toner. Mer om dem en annan gång kanske. Sedan intog bandet och Sophie scenen. Yeah, okey inledde och sedan rann det på i timmarna två. Alldeles för snabbt precis som vanligt.

Vi 1500 fjärilar i hennes mage, som hon själv beskrev oss som fick en dos höstlig extas. En underbar avkoppling från allt jobbigt.

Bästa nummer: Dylan-covern Most of the time & Composing.

Inga kommentarer: