torsdag, oktober 02, 2008

Okej det var väl okej

Svettades framför dumburken när IFK spelade 1-1 mot Skansen.

Det var en sån grismatch där IFK borde fått med sig segern. Djurgården var ruggigt omotiverat men likt förbannat ska dom få in en boll ändå.

När Spong nickade in 0-1 i 49:e blev jag först chockad men det här IFK-året har tärt på mig. Det var likadant i måndags. Jag såg aldrig möjligheten till seger men i takt med att DIF-pressen uteblev började jag så smått hoppas men att det inte är IFK:s år det här visar sig ånyo.

Fyra pinnar upp till kvalplats. Ett tag var det åtta. IFK äter sig närmare men faktum kvarstår. Utgångsläget är fruktansvärt asdåligt. Seger mot Gais på måndag är ett måste. Jag är där - du är antagligen inte där.

-------------------------------------------------------------------------------------------

Snacka om att Spong ville visa sin forna klubb att han lärt sig tackla och vilket härligt viljemål sen!

Återigen var Whass vass i backlinjen. Kul att se att Norrköpingsgrabben tar för sig.

Fyfan så nära Magnusson var 2-1 på stopptid. Jag hade antagligen blivit så glad att jag hoppat ut genom fönstret om han nätat så det kanske var lika bra att han inte hann fram?

--------------------------------------------------------------------------------------------

Nu är det snart bokat. Sophie Zelmani på Cirkus i Stockholm den 21 oktober. Lovely.

--------------------------------------------------------------------------------------------

Brynäs. Vad ska man säga om Brynäs? Fyra raka och överlägsen serieledning (2 poäng)

Fortsätter det så här blir besöket i chokladhallen den 13 november jävligt kul.

---------------------------------------------------------------------------------------------

Eldkvarn den siste och TAW veckan innan + Sophie i Stockholm. Om IFK skulle klara sig kvar i allsvenskan som grädde på moset blir den här hösten himmelsk.

----------------------------------------------------------------------------------------------

Fast det skiter sig väl. Konserterna inställda, tåget till Stockholm kommer inte fram, Plura får halsfluss, TAW hittar inte hit och IFK släpper in fyra mål före halvtid på måndag.

Inga kommentarer: