torsdag, oktober 23, 2008

Skojaren Martin Hansson

Att fotbollsdomare borde genomgå en masslakt har vi väl alla önskat ett par gånger och visst har man önskat enskilda domare både nageltrång och annat otrevligt de gånger man vandrat hem från Parken kokande över domarens vanvett. Jag har genomlidit många illvilliga domare men fan vet om inte gårdagens pajas vid namn Martin Hansson tog priset. Matchen, som jag såg på televisionen var ett skämt. Men domartrojkan var ett ännu större.

Att spelare och ledare blir vansinniga av denne domares uttalanden efter matchen är inte konstigt, eller vad sägs om citat som:

"Jag ser att det är hands men det kan väl inte jag hjälpa"

!!!!!!!!!!

Eller.

"KÄNSLAN är att det är mål, det SÅG UT som hela bollen var inne"

KÄNSLAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

DET SÅG UT!!!!!

Varför har dom målkameror i hockey tror du Hansson??

Som om en busschaffis kör mot rött eftersom det kändes som grönt.

En resturang som serverar urin eftersom det såg ut som äpplesaft.

Knasiga jämförelser, säger du - det är ju bara fotboll..

DU som säger så, säg aldrig, aldrig, ALDRIG så en gång till. Framförallt borde du veta bättre än att förolämpa mig och miljarder andra som har detta tillstånd. Gå och sätt dig i skamvrån och läs Nick Hornbys Fever pitch så kanske du lär dig nåt.

Men självklart. Ibland när andra saker som livet kommer omkring och allt ställs på sin spets är det ju fånigt att bry sig om ett fotbollslags säsonger. Det inser man titt som tätt. Säsongerna tar slut men det kommer nya. Så fungerar inte livet, oftast. Det verkliga livet, som många där ute lever. Ni som lever från januari-december och inte mellan april-november.

Men när IFK. Min klubb utsätts för såna här oföretter (även om dom må vara förtjänta av det efter en sån här skämtsäsong) men när det händer känns det som det är mig domaren pissar på också.

IFK bör höra sig för med förbundet om en domare har rätt att gå på känsla eller strunta i att blåsa straff eftersom han inte känner för det eller om det faktiskt är så att domarna ska gå på fakta istället.

Jag trodde i min enfald att domaren, när denne inte är säker på sin sak ska fria och inte fälla.

Är det så illa att domarna har blivit allsmäktiga utan något som helst krav på att följa regelboken?

"Veteranen" Micke Roth hade efter matchen sin egen lösning på hur vi ska få kompetenta domare.

"Låt blinda som inte har något jobb vara linjedomare"

Slutligen så nej, det är inte pajasen med pipan eller stinsarna med flaggan som bär ansvaret för att IFK trillar ur. Det är enbart klubbens fel som har ledordet inkompetens ritat i väggarna. Jag gissar att medlemsmötet i vinter kommer koka över.

Slutligen 2. I dag spelar IFK U21-final mot MFF. Är det inte lite komiskt att inte ens i U21 släpper IFK fram talangerna utan kryddar sitt lag med ÅTTA överåriga spelare!! bland dem ett flertal som inte kommer spela med klubben nästa år. Jag vet fan inte vart jag tar vägen snart.

I mitt sista slutligen så måste jag säga att hur urbota skönt det är när säsongen äntligen tar slut
om några veckor. Då kan vi börja hoppas och förblindas igen. Sätta ihop diverse startelvor och hoppas att den nye tränaren har något som kan liknas vid gameplan och att dom skämtare som ska föreställa fotbollsspelare bytts ut mot några som faktiskt är det i verkligheten.

I april kommer jag stå där igen och bli förnedrad längs fotknölarna.

Fy fan vilken jubelidiot jag måste vara.

För övrigt fick Martin Hansson poliseskort från planen. Hoppas poliserna gav honom böter för argeväckande beteende.

Inga kommentarer: