söndag, oktober 05, 2008

Is - det handlar om is

I televisionen står Anna Skipper och slänger potatismos från några stackare som får hela kylen länsad. Hon är min största mardröm tror jag. Låt inte världen bestå av mer än en styck Anna Skipper. Eller Blossom för den delen, även om hon kan få komma hit mest för att hon är satans fin men nåt träningspass får hon inte iväg mig på. Möjligen om det sker under täcket.

VAFALLS! Vad är det här för obskyra och vulgära tankar, jag slår mig själv på fingrarna och tänker på nåt annat.

Till exempel kan man tänka på vart all mat och dryck dom radar upp i Skippers program tar vägen. Går det till bättre behövande eller slängs det? Något att skriva en undersökande uppsats om i dessa miljötider.

Hade jag inte gett upp ligan innan så var lördagens ligamatch mot Sunderland toppen på isberget och Arsenal är laget som spelar under samma is. Fy bubblan. Det här var bittert. Det är såna här säsonger man kollar youtubeklibb från gamla tider extra mycket. Vieira, Pires, Ljungberg, Henry. Varför skrotade du va-va-va-vooom, Wenger?

På tal om is. Om Arsenal befinner sig under isen så spelar Brynäs ovan densamma. Jag beskådade seriefinalen mot LHC (hah!) via datorn, så gott det gick. Canal+ webtjänst är inte alldeles klanderfri men jag fick i alla fall se Brynäs vinna. Nu undrar jag bara var alla mina LHC-vänner befinner sig. Är inte ett genuint grattis på sin plats? Varför då? Har du deltagit på något sätt? Jo jag tackar jag. Jag skiner som solen så länge det varar...

TV4 repriserar Beck för 103:e gången och i SVT rullar dokumentärfilm om porr.

Själv valde jag NHL-matchen. Jag hade för mig att dom tacklade förr i tiden i NHL. Beror det på att galningen Sean Avery spelar någon annanstans?

'It's a good thing for Sean Avery that the NHL doesen't require a mental test to play in the league..'

Inte heller i Newcastle!

IFK-vinst på måndag så är det bara två poäng till kvalplats...jag tror att IFK slår Gais och AIK för att sedan förlora mot Ljungskile och Sundsvall, allt för att jävlas så mycket som möjligt in i det sista.

Jag gav +++ till Bo Kaspers nya skiva häromsistens. Jag reviderar det till en stark fyra istället. Fyra plus alltså. Efter lite mer intensivt lyssnande framstår det här som det bästa gruppen gjort sedan I centrum. Det är lite mer mörker över det hela. Kanske därför jag uppskattar det. Låtarna innehåller en melankoli och sentamentalitet BKO inte direkt brukar förmedla. Jag gillar det skarpt.

Man drömmer om kärlek, en ljusare framtid
det är så naivt
Men ibland är det enkelt, man ser hur det kommer
sen känner man smällen



Det här inlägget har haft is som en genomgående röd tråd. För att avsluta det hela så tänker jag inte nämna något om det där programmet på tv4 där kändisar försöker åka skridskor utan istället berätta hur mycket jag älskar Ice Age 1 & 2. Det bästa som hänt den tecknade filmen sedan Micke & Molle. I sommar kommer Ice Age 3 på bio.

Och vad hade is med BKO att göra nu då?

Det kan ju ni fundera på.

Inga kommentarer: