söndag, oktober 12, 2008

Anna, Annika & Tomas

Jag måste säga att Per Sinding Larsen orsakat många nysanfall genom åren men jag gillade Studio Pop och har saknat ett liknande program i SVT allt eftersom Musikbyrån tappade dom rätta instrumenten. Nu finns en musikblogg - PSL. Den är värd ett dagligt besök. Här finner du många tips.

Jag hänvisar i synnerhet till

Anna Ternheim



Leaving on a mayday är nu bokad och landar på min otvättade hallmatta den 12 november. Anna ger tre konserter i december som sålde slut på en kafferast. Hoppas, hoppas att hon ger sig ut i landet snart igen så jag får möjlighet till ännu mer musikalisk lycka.


Hello Saferide

Arjeplog är en favorit i hösten.

Livet är en fest, sjöng Nationalteatern. Kanske inte alla dar men livet är i alla fall musik eller så är det musik som är livet. Musikupplevelser. På skiva och alldeles levande lajv. Det präglar den här hösten. Jag njuter i fulla drag. Jag måste inte glömma att boka biljetterna till TAW och Eldkvarn också. Sophie-biljetterna ligger där snällt på min hylla i det hörn som ska föreställa kök och väntar. Nu ska jag bara ta mig till huvudstaden så billigt som möjligt. Går det med kanot? Nä den flyter ju.

Äh.

Vad ska vi sluta med? Något som sammanfattar den musikaliska ådran, något som syr ihop tråden utan att vi syr ihop fingrana och något som ger dig en sådan fullständig musikalisk tillfredställelse? Låtmässigt. Textmässigt. Något som träffar dig i solarplexus. Eventuellt.

Jo, jag vet. En av dom bästa svenska låtarna jag hört på senare tid.

Tomas Andersson Wij - So long

Inga kommentarer: