torsdag, november 08, 2007

You must have must

Jag var ute på stan och såg hur juldekorationerna redan börjar sättas på plats. Det hänger julkransar på galleriornas stora fasader. På vissa håll har dom tänt julbelysningen som hänger mellan lyckstolpar och i mataffärn hade dom ställt fram 37 olika sorters julmust. Jag köpte en flaska. Vet inte varför. Jag gillar egentligen inte must men det har väl med traditionen att göra det med. Nu saknas bara pepparkakorna.

Jag har en läcka på vattenkranen i badrummet. Igår kom dom och skulle fixa den men hade inte rätt verktyg med sig. Hoppas dom dyker upp i eftermiddag så jag slipper väckas klockan 08.00 i morgon bitti.

Det är ganska lugnt i skolan just nu men från nästa vecka börjar helvetet igen med seminarier följt av grupparbeten fram till jul. Vi ska snart välja inriktning för P7 och P8 också. Jag vet ju att det ena valet blir audio men sen då?

Jag har också för en gångs skull läst mer än två texter i kompendiet till denna kurs. Dessutom har jag nästan öppnat böckerna. Jag är rätt stolt själv.

Helgen kommer bli osedvanligt lugn. Jag har tänkt mig en filmhelg och en centrifugmixarhelg.

Några öl ska det definitivt icke bliva...tror jag.

Det har gått flera dagar utan ett nytt rykte om nya spelare till IFK. Måste vara lugnet före stormen. Dessutom tyckte jag att jag såg Pligg på stan.

Inga kommentarer: