fredag, november 09, 2007

Carole King en snöig fredagskväll

En snöig fredagskväll i Norrköping.

Det har snöat ikväll. Den kommer inte att ligga kvar som tur är men det är en smygtitt på vad som nu säkerligen stundar. Jag kommer halka runt ända fram till april. Vi går en mörk tid till mötes och jag lyssnar på Carole King.

Eh va?

Igår julkänsla med glögg och Lars-Vegas julskiva.

Idag har jag faktiskt städat. Jag kom upp alldeles för tidigt eftersom dom kom och fixade läckan i badrummet. Ägnade förmiddagen till att städa mitt bombnedslag till lägenhet som numera kanske mer liknar ett ställe där en meteorit slagit ner.

Film har det också blivit. Prophecy och Hata Göteborg. Jag blev överraskad. Negativt av den första och positivt av den andra. Prophecy orkade jag inte genomlida alls men Hata Göteborg hade sina stunder. Sångaren i det briljanta bandet Nic & the family var faktiskt bra som skånsk huligan fast som vanligt bland det jag sett på sistone så somnar både jag och filmerna in.

Nu väntar jag dock på Harrys döttrar och Pestens tid. Jag har stora förväntningar.

Kvällen avslutas med Carole King The Collection. Toner från 60, 70 & 80-tal. Nåt med Carole ska nog plockas ut till Centrifug på tisdag. Troligen också något med Anna Järvinen. Konsert på Crescendo på torsdag.

Nu övergår fredagskvällen i lördagsnatt. Carole King sjunger om fåglar i telefonen samtidigt som jag står vid fönstret och ser ut över ett Norrköping som dränks i snöblandat regn.

Inga kommentarer: