söndag, november 18, 2007

Söndagstankar 3.1

Så var det söndagskväll igen. Dags att samla ihop sig för en ny spännande vecka.

Eller inte.

Jag går verkligen på tomgång nu känns det som. Jag behöver energi nu när nya grupparbeten stundar och en sannerligen jobbig bokanalys att skriva.

Jag försöker få energi via musikens värld. Det lyckas ibland men just nu tar mörkret utanför ner mig.

Jag försöker också med glögg och skumma tomtar. Snart är påsen uppäten men någon energikick är det knappast.

Nej jag skulle behöva ett knockout-slag av sällan skådat slag.

För att vakna till. Jag går sovandes genom den här tiden på året.

-------------------------------------------------------------------------

3-0 till Spanien var knappast någon stor överraskning även om Blågult var blekare än vanligt. EM-biljetten till fotbollsfesten i sommar säkras i alla fall på onsdag. Jag vill uppleva ett mästerskap på plats men i sommar har jag knappast råd. En anställning på förslagsvis sportradion vore väl det ultimata.

Fast får man mot förmodan en sommaranställning eller dylikt där får man troligen icke börja med att bevakaett fotbollsmästerskap...
Praktikperioden vi kommer ha längre fram i utbildningen skulle jag annars gärna göra på sportradion ellervar som helst på SR för den delen. Det är ju ändå där jag skulle vilja hamna en dag även om det idag oftastgår via produktionsbolag och frilans.

--------------------------------------------------------------------------

Det svider i min hals. Bryt ut då ondskefulla förkylning!

Inga kommentarer: