söndag, november 04, 2007

Veckan som gått

Det har gått en vecka till. Fantastiskt. Veckorna kommer, går, blir gamla och blir avlösta av nya veckor som kommer och jollrar.

Hm. Nej.

November är sällan jollrande. Fågelkvittret hörs inte längre och träden är inte längre gröna. Jag ska inte klaga på kylan ännu. Det är rätt okej just nu och gårdagen var ju nästan mer än okej då solen sken som om den aldrig gjort annat. Såndär sol i november tar jag gärna mer av.

I veckan som gått anställde IFK Norrköping Sören Cratz som assisterande tränare. Nu blir Mats Jingbladh allsvenskans första manager. Det känns rätt och fler klubbar kommer säkert följa efter. Det kom ett nyförvärv också. Gunnarsson. Från Island & Hammarby. Har just nu glömt förnamnet. Ber om ursäkt. I nästa vecka kommer fler nyförvärv. Det pratas Felix Magro, Imad Khaili, Oliver Karekezi, Armand Ibrakovic & Kristian Bergström. Ingen känns sådär så man får ett solarplexusslag och tänker WOW VILKEN GREJ! Det gör kanske Ken Fagerberg om det ryktet stämmer. En av landets största talanger sägs det. Skulle han välja IFK? Kanske. Jag har sett honom en gång då ÖIS gästade Parken. Han var riktigt bra i den matchen, en targetplayer som dessutom är relativt snabb och målfarlig. Vore mumma för IFK:s anfall som blir av med både Thordarsons armbågar och Santos målsinne.

Mer fotboll. Arsenal-United igår. En match där man sannerligen slets mellan hopp och förtvivlan. En första halvlek som aldrig tog sig. Arsenal hade koll kände jag när det plötsligt blev 0-1. Så typiskt United. Mål från ingenting. Men så i andra förbyttes mina mörka tankar mot ljusare då Fabregas satte dit 1-1 och Arsenal inledde operation utspelning. Man höjde tempot och 2-1 låg på lut ett tag. Tyvärr kom det aldrig. Istället fick United mer att säga till om och Arsenals spanjor i målet började göra osannolika utflykter. Hans tredje eller fjärde utflykt till hörnflaggan slutade i 1-2. Almunia som varit stabil i höst, varför ska han göra så här mot United - Igen? Kändes som han ville överarbeta, bevisa att han är värd förstaplatsen.

Tippar att Mad Jens är tebax i målet i nästa match.

Nåväl efter 17 svordomar gör Arsenal 2-2 i 91:a minuten. Dom sköt, sköt, sköt, sköt och sköt från 0,1 mm utan att det blir mål eller hade det blivit mål? Jo, tydligen. Jag hoppade framför teven av vrede. HUR I HELIGA ANDERSSON KAN DOM INTE FÅ IN BOLLEN??!!?? svor jag när jag plötsligt såg hur dom röda jublade. Tur det, då slapp husets inredningar få sig en omgång.

Det hände mer i veckan. I tisdags sände jag Centrifug på egen hand. Det gick bra. Ingen teknik strulade och det var flera stycken som lyssnade. Fantastiskt men när ringer Sveriges radio egentligen??

I torsdags var det konsert med Lasse Lindh i Linköping följt av Klubb Jammin i Norrköping. Det var väldans trevligt. Blir garanterat fler besök.

Den här söndagen ska efter en tripp i Linköping under helgen avslutas med att göra så lite som möjligt. Som vanligt då.

Inga kommentarer: