måndag, november 19, 2007

Höghus, låghus, dårhus

Det var den Imperiet-låten som Anna Järvinen spelade på Crescendo i torsdags. Jag måste frivilligt erkänna att jag inte hade hört den låten tidigare. Den finns inte med på det Imperiet-albumet som finns i min samling. Anna gjorde den jävligt bra. Nu vill jag höra den med Thåström.

Jag var tidigare och gjorde mig av med massa papper och förpackningar jag förvarat i klä'kammaren alldeles för länge. Nu var bägaren fylld. Nu rann det över. Jag kom inte in längre så jag tog mig i någon krage och dyngade bort det mesta till pappersinsamlingen. Nu är det (nästan) bara påsarna med tomburkar kvar som jag ska panta. Men inte just nu, jag gör det sen.

På viasatsport sitter Leffe Boork och kommenterar ryska ligan i hockey. Tänk så det kan gå. Han som skulle tagit Brynäs till SM-guld. Ikväll spelas det istället loserfinal mot Södertälje. På tal om hockey - eller inte så dömdes LHC:s tränare Janne Karlsson till böter för att ha mordhotat en vakt på fyllan. Vet man om att man blir aggressiv på fyllan bör man väl vara så pass klok att man avstår eller åtminstone tar det lilla lugna..som spelare i LHC tror jag att mycket av respekten för sin coach kommer försvinna. Synd för dem. Kvalserien nästa. Kanske läge ett ringa Boork? LHC har ju en förkärlek att anställa sparkade Brynästränare...

Den här veckan väntar jag mig lite action från IFK Norrköpings klubbstuga på Ektorpsvägen. IFK har varit i Sydafrika och vunnit två matcher men är snart på väg hem. Snart presenteras nyförvärv. Ken Fagerberg är nog hetast på listan just nu och som om det inte vore nog så drar han med sig Allbäck.

Eller inte.

Just nu ska det klubbas i kommunfullmäktike huruvida det blir en ombyggnad av Parken eller icke.

Spänningen är oliiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiidlig.

Inga kommentarer: