lördag, mars 10, 2007

El Clásico

Sitter och njuter av underhållning på högsta nivå. El Clásico. Barcelona-Real Madrid. 2-2 i halvtid. Det stod 1-2 efter 13 minuter och Backe utbrast "Wilda western!" Det är skönt att se stor fotbollsunderhållning som dessa matcher då man inte är part i målet. Man ser ofta inte hur stor underhållningen är när man har hjärtat med i vissa matcher. Som tidigare idag då jag för första gången på ett tag såg Brynäs igen. Brynäs slog HV71 med 4-2 och tog ledningen i kvartsfinalserien. Första perioden från Brynäs var nog det bästa jag sett dom prestera sedan slutet på 90-talet.

Så gick melodifestivalen. Jag tänkte väl kommentera något av denna folkrörelse också. Låten som vann har säkert bra chans i europafinalen. Sverige gjorde helt rätt att skicka The Ark om man vill ha en chans att vinna.

Vinnarlåten säger mig dock ingenting. Den ger mig inga känslor överhuvudtaget.
Det gör däremot denna.



Nej för bövelen nu har ju 2:a halvlek börjat.

Inga kommentarer: