tisdag, mars 06, 2007

En smula vår

I dag är det faktiskt vår i luften.

Jag kände det direkt när jag öppnade porten och gick ut. Är den redan på väg månne?

Centrifug ikväll. Klockan 22. Jag har redan skrivit lite vad som bjuds så kika lite längre ner här eller ännu hellre; lyssna vid 22 på www.studentradion.nu

Jag missar en höjdare i Champions League ikväll. Barcelona-Liverpool. Hoppas Barca vänder detta. Jag gillar inte Liverpool. Har aldrig gjort det. Jag tror det har med Glenn Hysén att göra i grunden. Fast numera gillar jag Glenn trots att ingen hör vad han säger stundtals i sina expertreferat. I morgon blir det Arsenal-PSV på O'Learys. Det ska bli en fröjd att njuta matchen över några öl istället framför datorn med dom osäkra linorna som stremar matchen.

Det ser inte bra ut för Brynäs. Hur kan ett lag förvandlas så här? I januari var dom bäst i Sverige. Nu vet jag inte vad dom håller på med så det kanske är tur att jag inte kan se matchen.

LHC ser ju däremot ut att ha gått motsatt väg. Från riktigt praktusla till djävulskt bra. 3-0 borta mot Luleå efter halva matchen är bra. Vore nästan parodiskt om laget skulle gå hela vägen i vår och vinna sitt första SM när absolut ingen tror på dom. Blir det final i år ska jag nog hålla lite på LHC i alla fall, såvida dom inte möter Brynäs men det är ju uteslutet.

Nåja, det blev ju inte Kvalserien i alla fall.

Inga kommentarer: