söndag, december 03, 2006

Jag blir IFK:s nästa nyförvärv!

Har ägnat söndagen till att leta upp musik till Centrifugs julsändning den tolfte.

Har hittat några guldkorn. Det blir både den där uttjatade musiken du alltid hör så här års men även en hel del lite udda julmusik. Det kommer att bli strålande.

Var på Rickrock igår och såg Staffan Hellstrand live. Han bjöd på två nya låtar han aldrig hade kört förut. Riktigt bra och strålande ackompanjerad av Jens Back från Hovet. Dom spelade långt in på småtimmarna inför den inte allt för fulltagliga åskådarmassan.

Så var det det här med inköp av julklappar.

Har du köpt några ännu?

Inte jag heller. Ska ta tag i det där snart.

Och så damp det ner ett brev från IFK Norrköping.

"Kan du spela mittback?", stod det.

Nu letar dom nyförvärv bland sina medlemmar tydligen. Så det blir att börja träna inför en bejublad comeback. Jag ska börja snart. Åtminstone till påsk.

Jag har spelat mittback två gånger när jag representerade Axvall i nån fotbollscup. Debuten slutade 1-1 vill jag minnas. Den andra matchen minns jag ingenting av. Kanske fick jag en boll i plytet. I vår tredje match i den där cupen spelade jag mittfältare. Vi mötte Helsingborg och förlorade med ungefär 311-1.

Nähä, IFK ville bara ha mig kvar som medlem tydligen.

Nåväl.

Jag petar nog inte Magnusson ändå.

Inga kommentarer: