fredag, december 15, 2006

Årets bästa!

December betyder pepparkakor, glögg, skinka & julklappar.
Det betyder också summering av året.
2006. Hur var det?
Låt mig berätta hur jag såg på detta år musikaliskt.

Här följer:

TA-DA!

Årets 10 bästa skivor:

1.VAPNET - Jag vet hur man väntar
2.ANNA TERNHEIM - Separation road
3.MARIT BERGMAN - I think it's a rainbow
4.HANS APPELQVIST - Naima
5.LISA EKDAHL - Pärlor av glas
6.BO KASPERS ORKESTER - Hund
7.NINA RAMSBY & MARTIN HEDEROS - Jazzen
8.MOTIONFIELD - Northern lights
9.TRANSIENT - Sounds from my pocket
10.BRITTA PERSSON - Top quality bones

Och...

Årets 20 bästa låtar:

1.VAPNET - Thoméegränd (Jag vet hur man väntar)
2.MARIT BERGMAN - Eyes were blue
3.TRANSIENT - A little sunshine
4.KOOP - Koop island blues
5.THÅSTRÖM & FLÄSKKVARTETTEN - Varje gång du öppnar käften
6.ETIENNE SOULOW - Birds in the chimney
7.NINA RAMSBY & MARTIN HEDEROS - Du min vän
8.KENT - Nålens öga
9.JACKIE RICHARDSON - If i only could sleep
10.CAT POWER - The greatest
11.BWO - Temple of love
12.ELIAS FEAT. FRANS - Who's da man?
13.LISA EKDAHL - Hjärtat var rispat
14.VERONICA MAGGIO - Nöjd
15.LARS WINNERBÄCK - Ingen soldat
16.BO KASPERS ORKESTER - En man du tyckte om
17.HANS APPELQVIST - Små människor utan hår
18.LISA MISKOVSKY - Mary
19.MARIT BERGMAN - Still summer
20.INGENTING - Släpp in solen


Sådärja.

2007 stundar och jag ser fram emot Kent & Mauro Scocco.

Inga kommentarer: